Skip to content

Vrei un job, dar ce valoare adăugată poţi aduce firmei?

Mai 17, 2009

Bănuiesc că îţi doreşti foarte mult un job bun sau mai bun?

Aud mereu în jurul meu despre acest „bun” şi de fiecare dată din reflex pun acceaşi întrebare,  „Ce înţelegi printr-un job bun?” şi primesc răspunsuri de genu:

1. să fie un job unde voi putea învăţa multe lucruri noi şi interesante

2. să am un şef care să îmi acorde multă încredere

3. să am colegi cu care să mă înţeleg bine

4. să am un program fix şi nu foarte solicitant

5. să câştig mult sau mai mult decât la jobul precedent

6. să mi se ofere şansa să promovez, dacă am rezultate

7. să nu stau doar într-un birou cu capul în calculator

8. să pot face lucruri care îmi plac, pentru că atunci voi avea cele mai bune rezultate

……………….şi multe alte răspunsuri.

Cred că fiecare vrea multe de la un job. Dar, înainte de a începe căutarea unui job, scrieţi pe o foaie de hârtie ce vă doriţi de la jobul pe care îl căutaţi. Scrieţi cât mai mult, chiar dacă unele cerinţe par nejustificate.

La final, uitaţi-vă pe foaie şi veţi vedea imaginea jobului ideal pe care ar trebui să îl căutaţi.

Acum că aţi aflat ce fel de job vă doriţi, puneţi-vă întrebarea:  „Ce valoarea adaugată aş putea aduce eu firmei care m-ar angaja?”. Din instinct vă veţi spune, de unde să ştiu eu, trebuie mai înainte să mă ţină în traininguri, eu nu am experienţă, trebuie să văd dacă îmi place ce voi face etc…

Din păcate majoritatea celor care sunt în căutarea unui job au acestă abordare, iar în perioada actuală acest lucru sigur nu va asigura succesul. Trăim vremuri ale vitezei, avem acces la orice tip de informaţii, putem afla lucruri din orice colţ al lumii, dacă stăpânim la un nivel mediu limba engleză, putem afla păreri ale oamenilor de succes de pe bloguri, forumuri, situri, emisiuni, reţele de socializare.

Niciodată până acum în istoria omenirii omul nu a avut atâta libertate în încercarea de a avea succes. Singurele ustensile necesare sunt: dorinţa, curiozitatea şi ambiţia. Dacă le aveţi pe acestea, puteţi aduce valoare în orice firmă, în care vă veţi angaja. Şi nu trebuie să uitaţi că învătarea trebuie să fie pe toată perioada vieţii.

Un set de paşi, posibili generatori de valoare, pe care i-aş recomanda în găsirea unui job:

1. dacă ştii domeniul în care vrei un job, informează-te cât mai mult despre noile metode, tehnici, instrumente specifice; îţi vei face o idee mai amplă despre ce înseamnă acel domeniu şi din start ai un avantaj faţă de cei care nu fac acest lucru;

2. înainte de a te prezenta la interviu, informează-te despre activitatea, istoricul şi planurile de viitor ale firmei;

3. în timpul interviului pune cât mai multe întrebări despre firmă şi dacă ai vreo propunere în urma lucrurilor citite nu ezita să o spui, intenţia va fi apreciată;

4. fii mereu la curent cu ştirile din domeniile în care vrei să lucrezi;

5. dacă ai o idee, propunere, soluţie pentru o firmă nu ezita să îi contactezi (trimite un mail, dă un telefon) chiar dacă firma respectivă nu are joburi disponibile;

6. fii mereu proactiv când te întâlneşti cu prieteni care au un job, întreabă-i ce fac ei la job, cum li se pare, ce probleme are firma, ce proiecte se desfăşoară sau urmează să se iniţieze în firmă, dacă se mai fac angajări, etc…veţi rămâne surprins cât de multe lucruri au să vă spună…şi la un moment dat s-ar putea ca multe din cele aflate să vă ajute la un interviu;

7. citeşte cât mai multe cărţi din domeniile care îţi plac şi structurează ideile care ţi se par mai interesante – s-ar putea să le poţi folosi la un moment dat; când faci acest lucru nu uita că mulţi angajatori nu mai au timpul necesar să fie mereu la curent cu toate schimbările de pe piaţă;

8. pune întrebări despre sarcinile, atribuţiile şi obiectivele postului pentru care ai fost chemat la interviu, încearcă să îţi dai seama câte dintre ele sunt aducătoare de valoarea şi câte non-valoare; aşa îţi vei putea da seama de la început care sunt şansele de a te face remarcat;

9. caută să vezi mereu partea plină a paharului, în orice job există şi activităţi non-valoare, consumatoare de timp, care trebuie făcute;

10. nu uita să fii eficient(să faci cum trebuie) şi eficace (să faci ce trebuie).

Aceştia sunt doar o parte din paşii care pot genera valoare, mai pot  fi identificaţi şi alţii, atâta timp cât există o atitudine proactivă.

Pe o piaţă cu o concurenţă din ce în ce mai mare trebuie să vă diferenţiaţi cât mai mult de majoritatea pentru a avea jobul dorit.

Succese!

No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: