Sări la conţinut

Vrei un job? Actioneaza acum!

mai 9, 2009

Dale Carnegie spunea `Cunoasterea nu este putere pana ce nu este aplicata.`

Saptamanile trecute am fost contactat pe email de un tanar, sa-i spunem Andrei, care m-a rugat sa il ajut cu cateva sfaturi. Andrei a absolvit de curand facultatea, a reusit sa lucreze in vreo 2-3 locuri, la ultimul loc de munca a fost crunt inselat de sef, iar acum se afla in cautarea unui loc de munca. Era disperat si orice sfat care l-ar fi ajutat, era binevenit. Asa ca, dupa ce am lamurit ce fel de joburi urmareste (`Stabileste-ti obiectivele`) si ce profil profesional are, l-am rugat sa imi transmita CV-ul pentru a-i oferi cateva sugestii, daca era cazul.

Andrei avea putina experienta, dar nu trecuse in CV nimic relevant la responsabilitatile postului. I-am semnalat aceasta lipsa, explicandu-i ca potentialul angajator nu avea de unde sa stie cat de valoroasa este experienta lui anterioara, daca nu descrie cele mai importante sarcini, responsabilitati si atributiuni de la locurile de munca anterioare. Andrei a spus ca nu prea stie cum sa le descrie, iar atunci l-am invatat un truc simplu. Am cautat pe un site de recrutare cateva anunturi de angajare pentru `Gestionar`, unul din posturile ocupate anterior de Andrei, si cu copy/paste i-am transmis prin mess responsabilitatile din aceste anunturi, spunandu-i sa aleaga de acolo toate care i se potrivesc. Am simtit prin eter cum ii stralucesc ochii de incantare: a inteles cum sa procedeze. L-am rugat sa replice metoda pentru celelate posturi si sa imi retrimita CV-ul a doua zi. Dar a doua zi, stupoare. Andrei nu facuse aproape nimic. L-am intrebat ce s-a intamplat. A zis ca nu s-a descurcat. Atunci i-am spus ca, daca el nu vrea sa faca nimic, atunci nici eu nu are rost sa pierd timpul cu sfaturile. A inteles ca, oricat ar invata, trebuie in primul rand sa aplice ceea ce a invatat. Dupa acest start anevoios, Andrei si-a facut un CV beton, a invatat sa formuleze si o scrisoare de intentie personalizata si a mers cu si mai mare incredere la interviuri.

Finalul povestii lui Andrei inca nu il stiu, dar ceea ce vroiam sa spun, de fapt, este ca trebuie sa tragi si tu concluzia corecta: este foarte important sa inveti, sa citesti carti si articole despre angajare si cariera, dar

la fel de important este sa actionezi: sa aplici imediat ceea ce ai invatat.

  • Daca citesti un articol despre cum sa-ti imbunatatesti CV-ul, deschide-ti imediat CV-ul si foloseste sfaturile din articol care ti s-au parut bune.
  • Daca citesti o carte despre cum sa te prezinti la un interviu, ia-ti notite si studiaza, repeta, aplica.

Mi s-a intamplat si mie de multe ori sa citesc lucruri interesante, sa imi dau seama ce informatie valoroasa contin, dar, din inertie, sa nu trec imediat la actiune. Si astfel, momentumul se pierde, informatia devine inutila, iar eu, in loc sa monetizez timpul investit in studiu, il transform in timp irosit, datorita lipsei de actiune imediata.

Desigur, invatam din propriile greseli si acesta este un lucru bun. Tu, bineinteles, ai invatat din propriile greseli, dar de ce sa nu iti triplezi eficienta si sa nu inveti si din greselile mele si ale lui Andrei?!

Asa ca, dincolo de autoeducare, gandire pozitiva si atitudine ferma, te indemn acum sa faci cel mai important lucru, care va duce, in final, la atingerea obiectivelor tale: treci la actiune acum. Daca nu stii ce sa faci, pune mana pe o carte si invata ce sa faci. Daca stii ce sa faci, pune cartea deoparte pentru cateva ore si aplica, acum, aici, tot ce ai invatat.

Succes 🙂

Lasă un comentariu